سلول های بنیادی جنینیe

بهترین سئو کار کرج بیتا نعمانی

سلول های بنیادی جنینیe

۴ بازديد

درمان ریزش مو با سلول درمانی: دانشمندان همچنین در حال کار بر روی راه هایی برای توسعه سلول های بنیادی از سلول های دیگر با استفاده از تکنیک های “برنامه ریزی مجدد” ژنتیکی هستند. به این سلول ها سلول های بنیادی پرتوان القایی گفته می شود .

بدن افراد در طول زندگی حاوی سلول های بنیادی است. بدن می‌تواند از این سلول‌های بنیادی هر زمان که نیاز داشته باشد استفاده کند. سلول‌های بنیادی بالغ که سلول‌های بنیادی بافتی یا سوماتیک نیز نامیده می‌شوند، از زمان رشد جنین در سرتاسر بدن وجود دارند. سلول‌ها در حالت غیر اختصاصی هستند آنها در این حالت باقی می مانند تا زمانی که بدن برای یک هدف خاص به آنها نیاز داشته باشد، مثلاً به عنوان سلول های پوست یا ماهیچه. به این معنی است که بدن به طور مداوم بافت های خود را تجدید می کند. در برخی از قسمت‌های بدن، مانند روده و مغز استخوان، سلول‌های بنیادی به طور منظم تقسیم می‌شوند تا بافت‌های جدید را برای نگهداری و بازسازی  تولید کنند.  سلول‌های بنیادی در انواع مختلف بافت ها وجود دارند. دانشمندان سلول های بنیادی را در بافت هایی که  یافته اند، شامل :

 

  • مغز استخوان
  • خون و رگ های خونی
  • ماهیچه های اسکلتی
  • پوست
  • کبد

بافت سلول های بنیادی

 

 با این حال، یافتن سلول های بنیادی ممکن است دشوار باشد. آنها می توانند سال ها غیرقابل تقسیم و غیر اختصاصی بمانند تا زمانی که بدن آنها را برای ترمیم یا رشد بافت جدید احضار کند. سلول های بنیادی بالغ می توانند به طور نامحدود تقسیم یا خود تجدید شوند. این بدان معنی است که آنها می توانند انواع سلول های مختلف را از اندام مبدأ تولید کنند یا به طور کامل بافت را  بازسازی کنند. این ویژگی اساس  بهبود زخم پوستی است، یا اینکه چگونه اندامی مانند کبد، به عنوان مثال، می تواند خود را پس از آسیب ترمیم کند. در گذشته، دانشمندان بر این باور بودند که سلول‌های بنیادی بالغ تنها بر اساس بافت منشأ خود می‌توانند تمایز پیدا کنند. با این حال، اکنون برخی شواهد نشان می دهد که آنها می توانند برای تبدیل شدن به انواع سلول های دیگر نیز تمایز پیدا کنند.

سلول های بنیادی جنینی

سلول های بنیادی جنینی از همان مراحل اولیه بارداری، پس از بارور شدن تخمک توسط اسپرم، جنین تشکیل می شود. حدود 3 تا 5 روز پس از بارور شدن تخمک توسط اسپرم، جنین به شکل بلاستوسیست یا گلوله سلولی به خود می گیرد. بلاستوسیست حاوی سلول های بنیادی است و بعداً در رحم لانه گزینی می کند  . سلول های بنیادی جنینی از یک بلاستوسیست 4 تا 5 روزه می آیند . بلاستوسیست از دو بخش تشکیل شده است:

  1. یک توده سلولی بیرونی که بخشی از جفت می شود.
  2. یک توده سلولی درونی که به بدن انسان تبدیل می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.